Dziecięca matematyka
MATEMATYKA... każdemu z nas kojarzy się inaczej. U niektórych wywołuje gęsią skórkę na samo wspomnienie szkolnych potyczek z tym przedmiotem, dla innych matematyka to konkret. Coś, co ma określone reguły, sposoby i porównywalny wynik.
Czym jest matematyka dla przedszkolaków?
Niejeden z nich zapewne odpowiedziałby nie wiem, być może starszak terminem matematyka określi takie poważne czynności jak dodawanie, odejmowanie a może jeszcze i liczenie do stu.
Czy edukacja matematyczna w przedszkolu dotyczy tylko tych najstarszych?
Oczywiście nie. Z edukacją matematyczną dzieci stykają się od pierwszych dni swego pobytu w przedszkolu. Już w maluszkach aktywność dzieci jest tak kierowana, aby w formie zabawy rozwijały one w sobie zdolność dostrzegania znaczących elementów w obserwowanych faktach i zdarzeniach. Przedszkolaki poznając otaczający je świat uczą się zależności i związków przyczynowo-skutkowych, strukturalizują i systematyują. W nabywaniu kompetencji matematycznych najistotniejsza jest naturalna skłonność każdego dziecka do porównywania, określania ilości i wielkości, segregowania, klasyfikowania oraz umieszczania w przestrzeni.
W naszym przedszkolu edukacja matematyczna realizowana jest w oparciu o metody i formy pracy z dziećmi zawarte w programie E Gruszczyk-Kolczyńskiej „DZIECIĘCA MATEMATYKA”